Salesforcen kampanjat ovat hyödyllinen, mutta usein alihyödynnetty ominaisuus. Uusi kesän julkaisu toi pienen, mutta erittäin kätevän uudistuksen kampanjoiden jäsenten hallintaan.
Salesforcen Sales Cloudista löytyvät kampanjat ovat kätevä ominaisuus markkinoinnin kampanjoiden suunnitteluun ja mittaamiseen. Kontakteja ja liidejä voidaan lisätä kampanjoihin eri statuksilla ja näiden kautta voidaan mitata kampanjoiden tehokkuutta, kun seurataan esimerkiksi, mitkä kampanjat ovat toimineet primary influencerina myyntimahdollisuuksissa. Tai automatisoidaan tätä Campaign influence -ominaisuuden avulla.
Salesforce-kampanjoiden hyödyntäminen yhdessä Pardotin kanssa tuo niihin lisätehoa: kampanjan jäsenet voi esimerkiksi siirtää Pardotin listalle kutsua varten ja päivittää automaattisesti statuksen Sales Cloudin kampanjaan, kun henkilö ilmoittautuu tapahtumaan. Tai lisätä henkilön kampanjaan oikealla statuksella hänen klikattuaan LinkedIn-mainosta ja toiseen kampanjaan hänen ladattuaan oppaan.
”Kun tämä yhdistetään Campaign influenceen, saadaan markkinoinnin mittaamiseen uusia ulottuvuuksia.”
Kun tämä yhdistetään Campaign influenceen, saadaan markkinoinnin mittaamiseen uusia ulottuvuuksia: eri kampanjoiden vaikutus lopputulokseen on mitattavissa.
Kontaktien lisääminen kampanjoihin nopeutuu
Raportin avulla on helposti saanut lisättyä kontakteja kampanjoihin. Mutta jos on ollut tarve saada esimerkiksi myyjät poimimaan yksittäisiä kontakteja asiakkuuksistaan, on tämä ollut aina melko työläs operaatio.
Jatkossa kampanjaan voidaan lisätä kontakteja helpommin:
- Lisättäessä kontakteja kampanjaan kirjoitetaan hakukenttään tilin (account) nimi
- Valitaan listasta kampanjaan lisättävät kontaktit
- Lisätään kontaktit kampanjaan
Ei enää kontaktien etsimistä ja lisäämistä markkinoinnin kampanjoihin yksi kerrallaan. Tämän ominaisuuden pitäisi tehdä myös myyjistä tyytyväisempiä ja helpottaa markkinointia ja myyntiä tekemään asioita yhdessä.