Salesforce auttoi Oveniaa kasvattamaan lisä- ja ristiinmyyntiä samalla kun Pardot toi markkinoinnin mitattavaksi kokonaisuudeksi myyntiprosessin alkupäähän.
Haaste
- Aktiivisen myynnin ohjaamisen puuttuminen.
- Asiakkuuksien hoito retuperällä.
- Päällekkäiset tarjoukset samoihin kohteisiin.
- Markkinoinnin toimenpiteet eivät sidoksissa myyntiin.
- Kokonaiskuvan puuttuminen asiakkuuksien ympäriltä.
- Laadullisten liidien puuttuminen myyntiprosessin alkupäässä.
Ratkaisu
- Salesforce-implementointi tukemaan myyntiprosessin koko elinkaarta.
- Myyntiputken mallintaminen ja johtaminen Salesforcen vakiotoiminnallisuuksilla.
- Kohteiden ja tilojen mallintaminen Salesforcessa ja julkaisu Ovenia.fi-verkkosivulla.
- Pardot-markkinointiautomaatio tehostamaan laadukkaiden liidien generoimista.
- Myynnin johtamisen keskittäminen järjestelmään.
- Raportoinnin perustaminen Salesforcen sisältämään dataan.
Tulos
- 360-asteen näkyvyys asiakkuuksiin sekä niiden ympärillä tehtäviin aktiviteetteihin.
- Yhtenevä myyntiprosessi kaikilla myyjillä kaikissa toimipaikoissa.
- Lisä- & ristiinmyynnin kasvattaminen järjestelmän tuottaman datan avulla.
- Reaaliaikainen tilojen tarjoustilanteen hallinta sekä näkyvyys tarjottuihin tiloihin.
- Markkinoinnin nivouttaminen myyntiprosessin alkupäähän mitattavaksi kokonaisuudeksi.
Lisätietoja
Juri Ruohola
Johtaja
Ovenia Oy
+358 50 318 3652
Biit Oy
Ikla Puustinen, Partner, tel. +358 50 330 852