Santasalon ja Moventaksen Sales Cloud -käyttöönotto toi kaiken liiketoiminnan kannalta tärkeän tiedon yhteen paikkaan ja tarjosi täydellisen näkymän myynnin kokonaistilanteeseen.
Haaste
- Kunnollisen myyntiprosessin yleisnäkymän puuttuminen.
- Hankaluudet myynnin ja valmistusmäärien ennustamisessa.
- Kansainvälisen tiedonkulun ja -jakamisen ongelmat eri organisaatiotasojen ja tiimien välillä.
- Vaikeudet allokoida henkilö- ja talousresursseja kansainvälisesti operoivan yrityksen sisällä.
- Kahden erillisen sisäisen yksikön myyntiprosessien hallinnointi.
Ratkaisu
- Tarkka myynnin Salesforce Sales Cloud -seurantajärjestelmä kattamaan prosessin jokainen vaihe.
- Molemmille sisäisille yksiköille tarkoin määritellyt myyntiprosessit.
- Ennustetyökalun harmonisointi tuote-, valmistus- ja myyntitasolle.
- Ajantasaiset viestintävälineet ja -foorumit (Salesforce Chatter), jotka mahdollistavat läpinäkyvän ja nopean viestinnän kaikille tarvittaville organisaatiotasoille.
- Viestinnän seurantatyökalut sellaisiksi, että jokaisen asiakkaan ja kontaktihenkilön kanssa käydyt keskustelut tallentuvat ja ovat tarvittaessa muidenkin käytössä.
- Outlook-sähköpostin synkronointi asiakastietokannan kanssa, jotta mikään tärkeä viesti ei jää roikkumaan yksittäisen käyttäjän postilaatikkoon tai kovalevylle.
Tulos
- Täydellinen näkymä myynnin kokonaistilanteeseen niin ennusteen, nykytilanteen kuin historian osalta, mikä tehostaa myyntiprosessia ja sen hallintaa.
- Kaikki liiketoiminnan kannalta tärkeä tieto on yhdessä paikassa ja kaikkien yhteisessä käytössä.
- Erinomaiset raportointityökalut myynnillä ja päällikkötasolla. Tämän ansiosta yrityksen henkilöstö on paremmin perillä siitä, miten liiketoiminta sujuu ja missä voidaan kenties parantaa vielä suoritusta entisestäänkin.
- Selkeät prosessit, jotka helpottavat myyjien, ja muidenkin työntekijöiden osalta, tietojen kirjaamista, seurantaa ja raportointia.
Lisätietoja
Biit Oy
Ikla Puustinen, Partner, tel. +358 50 330 8525