Sales Cloudin ansiosta Rakennustiedon tärkeimmät prosessit ja informaatio lyötyvät yhdestä järjestelmästä. Tämä sai aikaan merkittävän parannuksen myynnin ohjaamiseen reaaliajassa.
Haaste
- Edellinen CRM oli vanhentunut, minkä vuoksi myyntityö ja myynnin johtaminen oli haastavaa.
- Asiakastieto oli pirstaloituneena useissa taustajärjestelmissä.
- Myyjät syöttivät asiakas- ja tilaustietoa kahteen eri järjestelmään.
- Talon sisällä oli useita erilaisia myyntiprosesseja.
- Markkinoinnin toimenpiteet eivät olleet sidoksissa myyntiin.
- Kokonaiskuva puuttui asiakkuuksien ympäriltä.
Ratkaisu
- Salesforce-käyttöönotto myynnille, markkinoinnille, hallinnolle ja osalle asiantuntijoista.
- Erilliset myyntiprosessit projektimyyntiin ja nopeatempoisempaan suoramyyntiin.
- Uusien tilaus- ja sopimustietojen jakaminen automaattisesti organisaation sisällä toimitukseen liittyville osapuolille.
- Myynnin johtamisen tueksi helppolukuiset mittaristot.
- Liiketoimintakriittisten taustajärjestelmien integrointi Salesforceen.
- Markkinointitoimenpiteiden ja myyntitoimenpiteiden yhdistäminen sekä tuominen saman järjestelmän piiriin.
Tulos
- Merkittävä parannus myynninohjaamiseen reaaliajassa.
- Huomattava muutos myynnin ja myynnin johtamisen kulttuurissa.
- Tärkeimmät prosessit ja informaatio löytyy yhdestä järjestelmästä.
- Myyjien ja myyntijohdon prosessit tehostuneet.
- Täydellinen 360-näkyvyys asiakkuuksiin.
- Myynnin lisäksi myös asiantuntijakollegat käyttävät ja hyötyvät Salesforcesta.
Lisätietoja
Jussi Kaskia
Järjestelmäasiantuntija
Rakennustieto
0207 476 377
Jouni Jyllinmaa
Account Executive
Biit Oy