Salesforce tukee RTK-Palvelu Oy:n uudistuneita myyntiprosesseja

RTK-Palvelu on kiinteistöpalveluja ympäri Suomen tarjoava yritys, jossa työskentelee noin 3000 henkilöä. Sen asiakkaina on muun muassa teollisuusyrityksiä, hotelleja ja satamia. Yrityksen CRM-järjestelmän vaihtaminen tuli ajankohtaiseksi myyntiprosessien uudistuksen yhteydessä.

Myyntijohtaja Mika Väätäinen kertoo, että Salesforce oli lopulta luonnollinen valinta. Nyt myyntiä pystytään ohjaamaan juuri halutulla tavalla.

– Halusimme löytää CRM-järjestelmän, joka tukee tapaamme tehdä myyntiä ja tiedolla johtamista. Aiemmassa CRM-järjestelmässämme myynnin ja asiakassuhteiden hoitamisen kannalta oleellisin tieto oli vaikeasti löydettävissä. Nyt näemme yhdestä järjestelmästä kaikki tiettyyn asiakkuuteen liittyvät tapahtumat myynnistä palavereihin ja reklamaatioihin. Lisäksi myynnin kannalta tärkeät luvut tulevat näkyviin ensisilmäyksellä.

Aiemmassa CRM-järjestelmässämme myynnin ja asiakassuhteiden hoitamisen kannalta oleellisin tieto oli vaikeasti löydettävissä. Nyt näemme yhdestä järjestelmästä kaikki tiettyyn asiakkuuteen liittyvät tapahtumat myynnistä palavereihin ja reklamaatioihin.

RTK-Palveluilla pidetään tärkeänä korkeaa asiakastyytyväisyyttä. Asiakkaiden liiketoimintaa pyritään ymmärtämään mahdollisimman hyvin, jotta hahmotetaan ne prosessit, joissa heitä voidaan auttaa.

Salesforceen kerääntyvän datan avulla myyntihenkilöstön on aiempaa helpompi johtaa itseään sekä nähdä omat vahvuudet ja kehityskohteet.

– Kerran kuukaudessa esimiehet pitävät myyjien kanssa palaverin, jossa käydään läpi lukuja. Nyt CRM kertoo meille, missä on onnistuttu ja mitä pitää ensi kuussa tehdä toisin. Jokainen myyjä pystyy analysoimaan sitä, onko buukkaamisen taso ja tapaamisten laatu riittävä ja löytääkö hän asiakkaalle tärkeät asiat, Väätäinen kertoo.

CRM-järjestelmän uusiminen oli kaksivaiheinen projekti. Biitin kanssa yhteistyö alkoi vuoden 2018 loppupuolella ja järjestelmää lähdettiin rakentamaan ensimmäisten palaverien jälkeen tammikuussa. Vain reilu kuukausi myöhemmin se oli jo käytössä. Väätäinen arvosti tapaa, jolla Biit hoiti yhteistyötä.

Meillä oli tarve saada järjestelmä käyttöön nopealla aikataululla. En silti uskonut, että sitä pystyttäisiin käyttämään normaalisti vain pari kuukautta ensimmäisten keskustelujen jälkeen.

– Meillä oli tarve saada järjestelmä käyttöön nopealla aikataululla. En silti uskonut, että sitä pystyttäisiin käyttämään normaalisti vain pari kuukautta ensimmäisten keskustelujen jälkeen. Alkuun kävimme läpi sitä, mitä yhteistyö vaatii molemmilta osapuolilta. Näin pystyimme resursoimaan ihmiset ja aikataulut siten, että projektin läpivienti tällä aikataululla onnistui. Pidin myös tavasta, jolla he lähtivät käynnistämään projektia. He todella halusivat ymmärtää yrityksemme toimintamallin ennen kehitystyön aloittamista.

RTK-Palvelu

RTK-Palvelu Oy on kiinteistöpalveluja ympäri Suomen tarjoava yritys, jossa työskentelee noin 3000 henkilöä. Sen asiakkaina on muun muassa teollisuusyrityksiä, hotelleja ja satamia.

Ota yhteyttä

Kaipaatko lisätietoja? Asiantuntijamme vastaavat mielellään sinun kysymyksiisi.