Olen kiinnostunut kuulemaan lisää...

"*" näyttää pakolliset kentät

Yhteydenottopyyntö

Kaipaatko lisätietoja?
Jätä meille yhteydenottopyyntö, niin palaamme pikaisesti asiaan.
Olen kiinnostunut

Myynnin kasvattaminen edellyttää järjestelmällisyyttä, selkeitä prosesseja ja onnistumisia yhä vaativimmissa tilanteissa. Onnistumisen tiellä on kuitenkin yksi iso este. Työkalut eivät tue kaikkea tekemistä. Me autamme laittamaan ne kuntoon.

Myynnin kehittäminen ja kasvattaminen

Olemme kerta toisensa jälkeen huomanneet, että myynnin työkalut eivät tue kaikkea myynnin tekemistä.

Myynnin kasvattaminen edellyttää onnistumisia hyvin erilaisissa myyntitilanteissa. On löydettävä markkinoilta uusia asiakkaita, onnistuttava kääntämään myyntimahdollisuudet voitetuiksi kaupoiksi ja huolehdittava nykyisistä asiakkaista.

CRM-järjestelmiin on yleensä kuvattu näistä kaikista vaihtoehdoista vain yksi myyntiprosessi, useimmiten uusasiakashankinnan myyntisuppilo.  Se ei yksinään vielä riitä.

Parhaassa tapauksessa CRM-järjestelmä tarjoaa 360 asteen näkymän asiakkaisiin, auttaa myyjiä keskittymään oikeisiin asioihin oikeaan aikaan sekä tekee myynnin ennustamisesta helppoa.

Jotta näihin hyötyihin päästään käsiksi, on ensimmäinen askel määritellä ja kuvata järjestelmään kaikki tarvittavat myyntiprosessit, jotta järjestelmä todella tukee myyntiä sekä tuottaa laadukasta dataa myynnistä.

Pakasta vedetyt järjestelmät eivät tähän kykene, mutta meidän avullamme saat käyttöösi järjestelmän, joka tukee sinun liiketoimintaasi. Riippumatta tarpeistasi.

Kuinka voimme auttaa?

Haluatko kasvattaa myyntiäsi, lisätä ennustettavuutta ja auttaa myyjiäsi parempiin tuloksiin?

Keskustele kanssamme teidän tilanteestanne.

Myynnin johtaminen tiedolla

Myynnillä on usein selkeä tavoite, jonka toteutumista myös seurataan tarkasti. Pelkkien myyntitulosten tarkastelu ei kuitenkaan riitä, sillä ne kertovat asioista, jotka ovat jo tapahtuneet. Myynnin johtamisessa tiedolla on kyse tulevaisuuteen vaikuttamisesta nykyhetkeä tarkastelemalla.

Myynnin musta laatikko

Myynnin johdolta puuttuu usein tarkka näkymä siihen, mitä tavoitteiden ja tulosten välissä tapahtuu. Myynnin musta laatikko estää myynnin johtoa seuraamasta, minkälaisia vaikutuksia myyjien toiminnalla on lopputulokseen. Myynnin johtamisessa tiedolla on lopulta kyse tämän mustan laatikon avaamisesta.

Nopeasti tuloksia

Autamme sinua saamaan Salesforcen käyttöösi nopeasti. Kehotamme pitkäkestoisten hankkeiden sijaan lähtemään liikkeelle ketterästi, jolloin järjestelmän tärkeimmät ominaisuudet otetaan käyttöön ensimmäiseksi. Yleensä tämä tarkoittaa yrityksen myyntiprosessien kirkastamista ja kuvaamista järjestelmään, jolloin järjestelmä saadaan heti tukemaan myynnin arkipäiväistä tekemistä.

Myynnin johtamisen mittarit ja työkalut

Sales Cloudin avulla myynnin johtamisesta voidaan tehdä läpinäkyvää ja reaaliaikaista, jolloin menneiden tulosten tarkastelemisen sijaan katse voidaan pitää tiukasta nykyhetkessä ja tulevaisuudessa. Rakennamme sinulle Salesforceen kaikki tarvitsemasi myynnin johtamista tukevat KPI:t, mittaristot ja raportit.

Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli

Myynti ja markkinointi ovat tekemisissä samojen asiakkaiden kanssa. Siksi on tärkeää, että tieto näiden toisistaan eriytettyjen toimintojen välillä liikkuu esteettömästi. Autamme sinua saamaan yhteispelin käyntiin sekä työkalujen että toimintatapojen osalta.

Myynnin tyypillisimmät haasteet

Kokemustemme pohjalta tiedämme, että lukuisat yritykset painivat seuraavien haasteiden kanssa.

Järjestelmät eivät tue käytännön tekemistä

Kaikista mahdollisista myyntiprosesseista järjestelmiin on lähes poikkeuksetta kuvattu vain uusasiakashankinnan prosessi. Järjestelmä saadaan tukemaan kaikkea tekemistä kuvaamalla järjestelmään kaikki yritykset käyttämät myyntiprosessit.

Myyntitavoitteisiin pääseminen on vuosi vuodelta vaikeampaa

Myyjistä alle puolet pääsevät tavoitteisiinsa. CRM voidaan valjastaa myyjien yksilöllisen kehittymisen tueksi, jolloin kehittämiskohteet tunnistetaan ja kehittymistä seurataan datan avulla.

Nykyisten asiakkuuksien kasvattaminen on vaativaa

Yritysten liikevaihdosta jopa 80% on peräisin 20% asiakkaista. Tärkeimpien asiakkaiden merkitys kyllä tunnistetaan, mutta asiakkuuksien kasvattamiseen tarvitaan järjestelmällinen toimintamalli, joka on myös kuvattuna CRM:ään myyjien tueksi.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Teemme monikanavaista myyntiä ja myymme paljon myös ilman myyjiä. Sopiiko Salesforce meidän yritykselle?

Salesforce tukee kaikenlaista myyntiä, joten se taipuu varmasti tarpeisiisi. Rakennamme Salesforceen myyntisuunnitelmat ja myyntibudjetit yhdessä asiakkaan kanssa. Tämä sisältää usein asiakkuussuunnitelmat, sisäänmyyntiennusteen ja vuosikellon kampanjoineen.

Emme tee projektimyyntiä emmekä käytä hit-rateja myynnin ennustamiseen, mutta onko Salesforce silti meille oikea vaihtoehto?

Salesforce tukee kaikenlaista myyntiä, joten se taipuu varmasti tarpeisiisi. Rakennamme Salesforceen myyntisuunnitelmat ja myyntibudjetit yhdessä asiakkaan kanssa. Tämä sisältää usein asiakkuussuunnitelmat, sisäänmyyntiennusteen ja vuosikellon kampanjoineen.

Sopiiko Salesforce myös pk-yrityksille?

Sopii. Puolet meidän asiakkaistamme on pieniä ja keskisuuria yrityksiä. Salesforce auttaa lähes poikkeuksetta korvaamaan monia muita järjestelmiä, jolloin se on kokonaisuudessaan kustannustehokas vaihtoehto myös pienemmille yrityksille.

Ota yhteyttä

Kaipaatko apua myynnin kehittämiseen? Meillä on runsaasti kokemusta bisneslähtöisestä järjestelmäkehityksestä, eli ymmärrämme, kuinka teknologia voi auttaa kasvattamaan myyntiä.