Biit vastaa kysyntään – avaa kuluttajille suunnatun fanikaupan Elielinaukiolle
torstai, 1.4.2021,
Salesforce-konsultointiin erikoistunut Biit jatkaa voimakasta kasvuaan ja laajentaa kasvaneen kysynnän vuoksi toimintaansa nyt kuluttajamarkkinoille. Päänavauksena toimiva kuluttajille suunnattu fanikauppa avaa ovensa toukokuun ensimmäisenä päivänä Helsingin paraatipaikalla, Elielinaukiolla. Ennakkotilauksia otetaan rajoitetusti vastaan jo tästä päivästä lähtien.
Vaikeuksien kautta voittoon
Biitin kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja Ari-Pekka Rilli on uuden fanikaupan lanseeraamisesta innoissaan. Aiempien suunnitelmien mukaan fanikaupan ovet olisi ollut tarkoitus avata jo pääsiäistä edeltävällä viikolla, mutta tuotteiden toimitusketjussa on ollut vakavia häiriöitä.
– Alkuperäisen suunnitelman mukaan fanituotteiden piti ilmestyä kauppojen hyllyihin jo maaliskuun aikana, mutta ensimmäinen toimituserä on kokonaisuudessaan lillunut Suezin kanavassa viimeiset pari viikkoa. Onneksi toimitushäiriöt on nyt saatu korjattua ja uskomme pystyvämme aloittamaan ennakkotilausten toimitukset heti pääsiäisen jälkeisellä viikolla, Rilli kertoo.
Rillin mukaan Biit yritti aluksi vastata koko tuotantoketjusta paikallisesti, mutta joutui nopeasti luopumaan suunnitelmistaan.
– Yritimme aluksi hoitaa koko tuotantopuolen itse, mutta uuden strategian jalkauttamisessa ilmeni yllättävän suuria haasteita. Huomasimme hyvin aikaisessa vaiheessa, ettei meidän kehittäjillä ja konsulteilla tahtonut oikein pysyä langat ja puikot millään käsissä.
Yllättävistä haasteista ja toimitusvaikeuksista huolimatta Rilli uskoo, että kovasta kysynnästä huolimatta kukaan halukas ei jää ilman tilaamiaan tuotteita.
– Olemme tilanneet kaikkein kysytyimpiä tuotteita, Biitin logolla varustettuja huippulaadukkaita ja kestäviä huppareita satatuhatta kappaletta. Pystymme siis vastaamaan hyvin myös kevätkauden kysyntään, Rilli toteaa.
Haluatko tietää, kuinka markkinointi voidaan valjastaa edistämään myyntiä nykyisille asiakkaille? Ilmoittaudu mukaan huhtikuun webinaariin, jonka aiheena on Account Based Marketing.
Tavoitteena kasvaa Suomen Supremeksi
Biitin toimitusjohtaja Ikla Puustinen näkee fanikaupan luonnollisena jatkumona yrityksen kasvutarinalle. Ajatus fanikaupan perustamisesta syntyi pitkälti muutaman onnekkaan sattuman kautta.
– Eräs kansainvälisesti tunnettu julkisuuden henkilö oli bongannut meidän logolla varustetun hupparin brändilähettiläämme Lauri Kurjen päällä ja oli lähtenyt selvittelemään, mistä tällaisen hupparin voisi saada. Yhtäkkiä sana lähti leviämään ja muutamassa päivässä Laurin sähköpostilaatikko oli mennyt tukkoon kyselyistä, Puustinen muistelee.
Myös Biitin kaupallinen johtaja Lauri Kurki muistaa tarkasti hetken, jolloin lamppu syttyi hänen päässään.
– Myyntimiehenä ymmärsin heti tämän mahdollisuuden potentiaalin. Meillä on satoja Salesforce-asiakkaita Suomessa, mutta jos voisimme napata kansainvälisistä tekstiilimarkkinoista edes muutaman prosentin siivun, niin puhuisimme miljoonista asiakkaista. Uskon vahvasti, että Helsinkiin avattava fanikauppa on vasta alkupamaus meidän maailmanvalloitukselle. Jos QT Groupista puhutaan uutena Nokiana, niin kohta meistä puhutaan Suomen Supremena, Kurki tiivistää.
Puustinen valottaa uutisen taustoja kertomalla, että kyse ei ole pelkästään hetken mielijohteesta syntyneestä ideasta, vaan taustalla on yrityksen laajempi strategia ja halu pystyä auttamaan asiakkaita kaikissa mahdollisissa tilanteissa.
– Asiakkaat kysyvät meiltä yhä useammin palveluista, joita meillä ei ole heille tarjota. Ennen riitti, että vastasimme asiakkaiden bisnestarpeisiin, mutta jatkossa meidän pitää pystyä myös vaatettamaan asiakkaamme sekä sisustamaan heidän toimitilat. Tämä päänavaus on osa meidän laajempaa strategiaa, jossa pyrimme palvelemaan asiakkaitamme entistä kokonaisvaltaisemmin ja kattavammin, Puustinen päättää.
Tuotteita laidasta laitaan
Tarkempi katalogi fanikaupan tuotteista julkaistaan avajaispäivänä, mutta tässä hieman esimerkkejä tulevasta valikoimasta:
- Biit miesten huppari 699,90€
- Biit naisten huppari 699,90€
- Biit snapback-lippis unisex 299,90€
- Lauri Kurki bobblehead-figuuri 399,90€
- Ikla Puustinen bobblehead-figuuri 399,90€
- Biit KAM model slides 199,90€
- Biit Data-Driven Sales slides 199,90€
- Biit-kangasjuliste 100x100cm 149,90€
Lisätietoja:
Ari-Pekka Rilli, Kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja, Biit.
a-p.rilli@biit.fi/old