torstai, 14.3.2019, Avainsanat: Field Service, Field Service Lightning, salesforce release
Spring ‘19 Release – Field Service Lightning -päivityksiä
Salesforcen kenttähuollon työkalu Field Service Lightning sai monia näppäriä uudistuksia uusimmassa julkaisussa. Esittelen tässä blogitekstissä muutaman suosikkini.
Uusimman Spring ‘19 Releasen ansiosta työnjohtajalle ja asiakastuelle on tarjolla lisää vaihtoehtoja, joilla he pystyvät tehostamaan omaa ja kenttähenkilökunnan työskentelyä.
Ennakoivan huollon päivitykset (Preventive Maintenance)
Ennakoivan huollon organisointi on monelle yritykselle tärkeää. Siksi Field Service Lightningissakin on keskitytty ennakoivan huollon järjestämiseen. Uusi päivitys tuo lisää vaihtoehtoja käyttäjälle.
Työtilauksia pystyy laittamaan hierarkiaan entistä paremmin. Uuden päivityksen myötä on mahdollista luoda yksi päätason työtilaus ja sen alle työtilauksen rivejä jokaista huollettavaa laitetta kohden.
Lisäksi on mahdollista määritellä erilaisia asetuksia, mikä sopii omaan tilanteeseen parhaalla mahdollisella tavalla. Tarvitaanko esimerkiksi työtilaukseen rivitieto vai kokonaan oma työtilaus jokaista huollettavaa laitetta kohden, jota ennakoivan huollon sopimus koskee? Näin pystytään havainnollistamaan parhaalla mahdollisella tavalla omia huoltotarpeita.
Aseta kuvia tietyille työtilauksille
Työnjohtaja voi asettaa erilaisia kuvia eri työtilauksille ja ne näkyvät työnjohtajan Gantt -näkymässä työtilauksen vieressä. Tämä tehostaa työntekoa, kun esimerkiksi erityistä huomiota vaativat työtilaukset voidaan merkitä omalla ikonillaan työnjohtajan näkymään.
Helpotusta huoltokäynnin varaamiseen
Huoltokäynnin varaaminen käyttöliittymästä on nyt entistä helpompaa. Aiemmin järjestelmä ehdotti ensimmäisiä vapaita aikoja, mutta nyt asiakastuella on vaihtoehtona selata avoimia aikoja suoraan päivän mukaan. Tämä säästää aikaa, kun ylös-alas selaamista käyttöliittymässä ei enää tarvita, mikäli asiakas pyytää huoltoa jollekin tietylle päivälle.
Muutoksia mobiililaitteessa
Uusi julkaisu tuo uuden version Field Service Lightningin mobiilisovelluksesta ja mukana on monia pieniä ja hyödyllisiä muutoksia.
Jatkossa on esimerkiksi mahdollista määritellä paremmin erilaisia layouteja eri objekteille mobiilinäkymissä. Tällöin voidaan valita tarkemmin, mitä tietoa halutaan näyttää käyttäjälle missäkin tilanteessa ja vain tarpeellinen tieto tarvitsee olla näkyvissä.
Lisäksi Field Service Lightningin Android-versio saa monia uudistuksia, jotka ovat tuttuja jo iOS:in puolelta. Nyt Android-versiokin tulee muun muassa varaosapyyntöjä (product request) sekä linkitystä varsinaiseen Salesforce App:iin. FSL-sovellukseen ladataan vain teknikolle tarpeellinen tieto ja mikäli muita tietoja halutaan katsella, ohjataan käyttäjä automaattisesti Salesforce App:in puolelle.
Haluatko lukea lisää Spring ‘19 Releasen uusista ominaisuuksista tai muusta mielenkiintoisesta Salesforcen ekosysteemissä? Käy lataamassa uusin Biit Fiid maksutta täältä.
Kirjoittaja
Avainsanat