Salesforce-käyttöönotot

Kaikki irti Salesforcen tuotteista. Autamme ottamaan käyttöön Salesforce-tuotteet ja -ratkaisut nopeasti ja ketterästi.

Ota yhteyttä!

Salesforce-käyttöönotot

Kaikki irti Salesforcen tuotteista. Autamme ottamaan käyttöön Salesforce-tuotteet ja -ratkaisut nopeasti ja ketterästi.

Ota yhteyttä!

Salesforce-käyttöönotot

Uusien palveluiden ottaminen käyttöön on nykyään helppoa ja vaivatonta. Usein riittää, että tilaat palvelun ja alat käyttää sitä. Siinä kaikki. Salesforcen, kuten minkä tahansa muunkin CRM-järjestelmän käyttöönotossa on kyse paljon muustakin kuin kyvystä painella nappeja ja käyttää sujuvasti järjestelmän perusominaisuuksia.

Onnistunut käyttöönotto edellyttää järjestelmän rakentamista organisaation yksilöllisiin tarpeisiin. Suosittelemme unohtamaan “one size fits all”-ajattelun.

Olemme tehneet vuosien saatossa satoja Salesforce-käyttöönottoja hyvin erilaisten ja erikokoisten asiakkaiden kanssa, joten meillä on selkeä käsitys siitä, mitä asioita käyttöönotossa kannattaa huomioida.

Suosittelemme lähtemään ketterästi liikkeelle liiketoimintatavoitteista. Kaikkea ei kannata yrittää laittaa kerralla kuntoon, mutta tavoitteen on oltava riittävän kunnianhimoinen – esimerkiksi myynnin kasvattaminen.

Meidän avullamme saat nopeasti käyttöösi järjestelmän, joka tukee sinun tarpeitasi ja auttaa saavuttamaan tavoitteesi. Valjastamme Salesforcen sinulle tuloksentekokoneeksi yhden uuden järjestelmän sijaan.

Autamme sinua samalla nostamaan riman riittävän korkealle, sillä Salesforce on paljon muutakin kuin sähköinen asiakasrekisteri Excel-taulukoiden tilalle. Se on markkinoiden monipuolisin teknologia-alusta tiedolla johtamiseen.

Double Biit CornersHaluatko lisätietoa? Ota yhteyttä!

Salesforce pähkinänkuoressa

Salesforce on pilvipohjainen ratkaisu, joka myynnin CRM:n lisäksi taipuu moneen.

  • Markkinoiden ylivoimaisesti suosituin CRM-järjestelmä, jota käyttää esimerkiksi 99 prosenttia Fortune 100 -listan yrityksistä.
  • Täysin skaalattavissa oleva alusta, joka sopii niin pienten, keskisuurten kuin suurtenkin yritysten tarpeisiin - ja budjettiin.
  • Paljon muutakin kuin CRM-järjestelmä. Salesforce on alusta yrityksen kaikkiin tarpeisiin myynnistä ja markkinoinnista aina esimerkiksi asiakaspalveluun tai kenttähuoltoon asti.

Haluatko lukea lisää Salesforcesta? Käy lataamassa maksuton Matkaopas Salesforcen maailmaan.

Matkaopas Salesforcen maailmaan

"Sehän on vain CRM?" Väärin. Salesforce on työkalu kaikkien asiakas­kohtaamisten hallintaan ja tiedolla johtamiseen.

Ilmaisesta oppaasta voit lukea, mikä Salesforce oikeastaan on ja mikä sen merkitys on tiedolla johtamisessa, jossa varmistetaan datan avulla liike­toiminnan tavoitteiden toteutuminen.

Lataa opas täältä

Salesforce-käyttöönoton vaiheet

Suosimme ketterää käyttöönottoa, jolloin yhden pitkäkestoisen projektin sijaan järjestelmä otetaan käyttöön nopeissa kehityssykleissä. Ketterässä tekemisessä oleellisimpia asioita ovat nopeat iteraatiot ja tiivis yhteistyö asiakkaan kanssa. Käyttöönottoprojekti sisältää useita vaiheita, jotka toistuvat ketterässä toimintamallissa useaan kertaan. Tässä tiivistetysti, miten käyttöönottoprojekti etenee.

  • Valmistelu. Valmisteluvaiheessa käydään yhdessä läpi käyttöönoton tavoitteet sekä asiakkaan nykyiset prosessit ja toimintamallit, joiden pohjalta käyttöönotto toteutetaan. Valmisteluvaiheen tavoitteena on kirkastaa ne askelmerkit, joita kulkemalla käyttöönotto viedään onnistuneesti päätökseen.
  • Pystytys. Perustamme sinulle Salesforce-ympäristön, jonka muokkaamme juuri sellaiseksi kuin haluat. Koska suurin osa Salesforce-käyttöönotoista tehdään myynnin tarkoituksiin, kuvaamme kaikki organisaatiosi myyntiprosessit järjestelmään osana käyttöönottoa.
  • Testaus. Nostamme tässä kohtaa kädet näppäimistöltä ja päästämme sinut testaamaan järjestelmän kaikkia toiminnallisuuksia. Varmistamme yhdessä sinun kanssasi, että järjestelmäsi toimii halutulla tavalla sekä täyttää valmisteluvaiheessa sille asetetut tavoitteet.
  • Käyttöönotto. Kuljemme mukanasi pääteasemalle asti. Autamme sinua varmistamaan, että uuden järjestelmäsi käyttöaste nousee heti korkeaksi eikä lopahda alkuinnostuksen jälkeen. Tarjoamme myös sinulle ajatuksia käytön laajentamisesta sekä mahdollisuutta järjestelmän pienkehitykselle ja jatkuvalle tuelle.

Double Biit CornersHaluatko lisätietoa? Ota yhteyttä!

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Sopiiko Salesforce myös pienemmille yrityksille?

Salesforce on täysin skaalautuva alusta, joka sopii kaikenkokoisille yrityksille. Salesforce on lisenssipohjainen tuote, jonka kustannukset määräytyvät käyttäjien määrän ja käyttötarpeiden pohjalta. Meillä on asiakkaina kaikenkokoisia yrityksiä muutaman hengen mikroyrityksistä kansainvälisesti toimiviin suuryrityksiin.

Tarvitaanko käyttöönotossa paljon hankalia räätälöintejä? Entä mitä niille käy Salesforce-päivitysten yhteydessä?

Valtaosa tarpeista, kuten uusien kenttien luonti, tietomallin muokkaus tai sommittelun muuttaminen, on toteutettavissa yksinkertaisilla point & click -konfiguraatioilla. Sama pätee myös automaattisten työnkulkujen luontiin, mikä onnistuu ns. no-code työkaluilla ilman koodausta. Myös kooditason räätälöintejä on mahdollista tehdä hyvin laajasti, mutta niihin joudutaan turvautumaan yleensä vain monimutkaisempien integraatioiden toteuttamisessa. Päivitykset eivät vaikuta Salesforcen omilla työkaluilla tehtyihin konfigurointeihin ja räätälöinteihin, mikä on Salesforce-alustan ehdoton vahvuus joustavien kehitysmahdollisuuksien lisäksi.

Kuinka paljon käyttöönotto maksaa?

Käyttöönotto maksaa edullisimmillaan vain muutamia tuhansia euroja silloin, kun tarpeet ovat yksinkertaiset tai kyseessä on pieni yritys. Tyypillisesti puhutaan kuitenkin yli 10 000 euron hankkeista.

Kuinka kauan kestää, että saan järjestelmän käyttöön?

Mikäli puhutaan yksinkertaisesti toteutuksesta, niin järjestelmän voi saada käyttöön jopa viikossa. Yleensä järjestelmä saadaan kuitenkin käyttöön 1-2 kuukauden aikana.

Voinko ottaa Salesforcen käyttöön ilman ulkopuolista apua?

Riippuu, kuinka paljon olet valmis käyttämään aikaa järjestelmään perehtymiseen sekä sen kaikkien toiminnallisuuksien opettelemiseen. Osaava kumppani tuntee Salesforce-alustan läpikotaisin ja auttaa sinut nopeasti alkuun.

Olen harkitsemassa CRM-järjestelmän vaihtamista. Onko järjestelmän vaihtaminen kallista ja raskasta?

Kysymyksen voi myös kääntää päälaelleen. Harkitset todennäköisesti järjestelmän vaihtamista siksi, ettei nykyinen järjestelmäsi ole saavuttanut sille asetettuja tavoitteita tai ei palvele enää tarpeitasi. Kuinka kalliiksi tällaisen järjestelmän pitäminen tulee? Äläkä huoli, CRM:n vaihtaminen ei ole niin kallista ja hankalaa kuin luulet. Eikä lainkaan harvinaista.

Lauri Kurki

Haluatko lisätietoa?

Lauri Kurki

Chief Commercial Officer

contact phone+358 (0)40 730 9033

contact emailetunimi.sukunimi@biit.fi

biit corner Jätä yhteydenottopyyntö

Jätä yhteydenottopyyntö oheisella lomakkeella ja olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavana arkipäivänä.