Markkinoinnin ratkaisut

Markkinoinnilta odotetaan yhä useammin mitattavia tuloksia. Haasteena on niiden osoittaminen.

Ota yhteyttä!

Markkinoinnin ratkaisut

Markkinoinnilta odotetaan yhä useammin mitattavia tuloksia. Haasteena on niiden osoittaminen.

Ota yhteyttä!

Dataohjattu markkinointi ja markkinoinnin automaatio

Kiva kampanja, mutta missä tulokset? Markkinoinnilta odotetaan yhä useammin mitattavia tuloksia. Haasteena on niiden osoittaminen.

Markkinoinnin työkalupakista löytyy lukematon määrä erilaisia työkaluja, kuten webinaareja, podcasteja, videoita, blogeja, referenssitarinoita ja sähköpostikampanjoita. Markkinoinnin mahdollisuudet ovat rajattomat, mutta käytettävissä on rajalliset resurssit.

Mihin toimenpiteisiin rajalliset resurssit kannattaa käyttää? Me autamme sinua vastaamaan tähän kysymykseen datan pohjalta.

Salesforcen markkinointiratkaisuja hyödyntämällä pystyt markkinoinnin toteuttamisen lisäksi osoittamaan euromääräiset ROI-luvut jokaiselle tekemällesi toimenpiteelle. Samalla pääset tarkastelemaan asiakkaan koko matkaa uudesta liidistä ostavaksi asiakkaaksi, jopa myyntisuunnitelmiin asti, sekä lähestymään häntä oikeanlaisilla viesteillä ostopolun eri vaiheissa.

Tätä on dataohjattu markkinointi.

Pardot on markkinoinnin automaatioratkaisu, joka sopii tilanteisiin, jossa markkinoinnin on tarpeen hoivata (nurturoida) kontakteja ja tuottaa myynnille laadukkaita liidejä – sekä tietenkin mitata tuloksia.

Marketing Cloud on kokonaisvaltainen digitaalisen markkinoinnin ratkaisu, jolla kuvataan ostajien polkuja ja huolehditaan asiakkaista yksilöllisillä viesteillä oikeaan aikaan ja oikeassa kanavassa.

Double Biit CornersHaluatko lisätietoa? Ota yhteyttä!

Markkinoinnin tyypillisimmät haasteet

Monet asiakkaamme kohtaavat usein mm. seuraavanlaisia haasteita, joita autamme ratkaisemaan.

  • Markkinoinnin tuloksia on vaikea osoittaa. Markkinoinnin tehokkuutta mitataan usein välillisesti esimerkiksi liidien tai määrää seuraamalla. Salesforcen avulla markkinoinnin vaikutuksia voidaan tarkastella koko asiakaspolun varrella aina liideistä kotiutuneisiin kauppoihin.
  • Markkinoinnin tekeminen on silppuuntunut. Markkinoinnilta odotetaan niin paljon asioita, että kokonaisuuden johtaminen on vaikeaa. Salesforcen markkinointiratkaisut nivovat kaiken tekemisen yhteen ja lisäävät tekemisen tehokkuutta.
  • Markkinointi ja myynti ovat kaukana toisistaan. Vaikka markkinoinnin ja myynnin pitäisi toimia kitkattomasti yhdessä, todellisuudessa ne ovat usein liian kaukana toisistaan. Markkinoinnin ja myynnin tuominen samalle alustalle ja saman asiakasdatan äärelle auttavat pääsemään siiloista eroon.

Haluatko lukea lisää Salesforcesta? Käy lataamassa maksuton Matkaopas Salesforcen maailmaan.

Matkaopas Salesforcen maailmaan

"Sehän on vain CRM?" Väärin. Salesforce on työkalu kaikkien asiakas­kohtaamisten hallintaan ja tiedolla johtamiseen.

Ilmaisesta oppaasta voit lukea, mikä Salesforce oikeastaan on ja mikä sen merkitys on tiedolla johtamisessa, jossa varmistetaan datan avulla liike­toiminnan tavoitteiden toteutuminen.

Lataa opas täältä

Kuinka voimme auttaa markkinointia?

Dataohjattu markkinointi. Dataohjattu markkinointi on paljon muutakin kuin datan hyödyntämistä markkinoinnissa. Siinä varmistetaan datan avulla, että markkinoinnin toimenpiteet ja tulokset ovat linjassa liiketoiminnan tavoitteiden kanssa. Kyse on siis datan syvällisemmästä hyödyntämisestä myös strategisella tasolla.

Markkinoinnin automaatio. Miksi käyttää jatkuvasti aikaa puuduttaviin rutiineihin, kun voisi keskittyä tärkeämpiinkin asioihin? Salesforcen markkinoinnin automaatioratkaisujen, Marketing Cloudin ja Pardotin, avulla voidaan automatisoida toistuvat rutiinit, kuten sähköpostien lähettäminen, liidien luokittelu ja liidien siirtyminen markkinoinnilta myynnille.

Double Biit CornersHaluatko lisätietoa? Ota yhteyttä!

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Luulin, että Salesforce on myynnin työkalu, mutta taipuuko se myös markkinoinnin tarpeisiin?

Salesforce kehitettiin alun alkaen myynnin tarpeisiin, mutta se on sittemmin laajentunut teknologia-alustaksi, jolla voidaan pyörittää yrityksen kaikkia toimintoja myynnistä ja markkinoinnista aina vaikkapa asiakaspalveluun saakka. Salesforcen Marketing Cloud on markkinoinnin työkalu, jolla voidaan kehittää asiakassuhteita, rakentaa brändiä ja tarjota asiakkaille yksilöllisiä viestejä. Pardot puolestaan on työkalu verkkosivuvierailijoiden tunnistamiseen sekä liidien tuottamiseen ja hoivaamiseen.

Käytämme Salesforcea jo myynnin puolella. Kannattaisiko meidän laajentaa käyttöä myös markkinointiin?

Ehdottomasti. Salesforcen käyttäminen myynnin ja markkinoinnin yhteisenä alustana tuo merkittäviä synergiaetuja, koska silloin sekä myynnillä että markkinoinnilla on pääsy saman tiedon äärelle. Samalla yhteisen alustan käyttöä säästää aikaa, sillä samoja tietoja ei tarvitse kirjata eri järjestelmiin tai siirrellä yhdestä järjestelmästä toiseen.

Lauri Kurki

Haluatko lisätietoa?

Lauri Kurki

Chief Commercial Officer

contact phone+358 (0)40 730 9033

contact emailetunimi.sukunimi@biit.fi

biit corner Jätä yhteydenottopyyntö

Jätä yhteydenottopyyntö oheisella lomakkeella ja olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavana arkipäivänä.