Palvelumuotoilu ja Salesforcen sovellukset
Paraskaan järjestelmä, palvelu tai sovellus ei voi täyttää sille asetettuja tavoitteita, jos sen käyttöaste jää matalaksi heikon käytettävyyden takia.
Palvelumuotoilulla varmistetaan, että loppukäyttäjät – olivat he sitten omia työntekijöitä tai asiakkaita – kokevat palvelun käyttämisen mielekkääksi, hyödylliseksi ja lisäarvoa tuottavaksi. Näin varmistetaan, että innostus uutta järjestelmää, palvelua tai sovellusta kohtaan ei lopahda heti käyttöönoton jälkeen.
Palvelumuotoilussa huomio kiinnitetään teknisen toteutuksen lisäksi käytettävyyteen ja ulkoasuun. Tavoitteena on tehdä käyttökokemuksesta mahdollisimman miellyttävä.
Palvelumuotoilu on näkökulma, jonka huomioiminen jo Salesforcen käyttöönottovaiheessa auttaa nostamaan järjestelmän käyttöasteen uudelle tasolle. Käyttäjä- ja asiakaslähtöisyys on syytä pitää mielessä myös järjestelmän jatkokehityksessä ja uusien sovellusten rakentamisessa Salesforce-alustan päälle.
Haluatko lisätietoa? Ota yhteyttä!