Palvelumuotoilu ja Salesforcen sovellukset

Älä pilaa hyvää palvelua huonolla käytettävyydellä. Palvelumuotoilun keinoin loppukäyttäjille ja asiakkaille voidaan taata paras mahdollinen käyttökokemus.

Ota yhteyttä!

Palvelumuotoilu ja Salesforcen sovellukset

Älä pilaa hyvää palvelua huonolla käytettävyydellä. Palvelumuotoilun keinoin loppukäyttäjille ja asiakkaille voidaan taata paras mahdollinen käyttökokemus.

Ota yhteyttä!

Palvelumuotoilu ja Salesforcen sovellukset

Paraskaan järjestelmä, palvelu tai sovellus ei voi täyttää sille asetettuja tavoitteita, jos sen käyttöaste jää matalaksi heikon käytettävyyden takia.

Palvelumuotoilulla varmistetaan, että loppukäyttäjät – olivat he sitten omia työntekijöitä tai asiakkaita – kokevat palvelun käyttämisen mielekkääksi, hyödylliseksi ja lisäarvoa tuottavaksi. Näin varmistetaan, että innostus uutta järjestelmää, palvelua tai sovellusta kohtaan ei lopahda heti käyttöönoton jälkeen.

Palvelumuotoilussa huomio kiinnitetään teknisen toteutuksen lisäksi käytettävyyteen ja ulkoasuun. Tavoitteena on tehdä käyttökokemuksesta mahdollisimman miellyttävä.

Palvelumuotoilu on näkökulma, jonka huomioiminen jo Salesforcen käyttöönottovaiheessa auttaa nostamaan järjestelmän käyttöasteen uudelle tasolle. Käyttäjä- ja asiakaslähtöisyys on syytä pitää mielessä myös järjestelmän jatkokehityksessä ja uusien sovellusten rakentamisessa Salesforce-alustan päälle.

Double Biit CornersHaluatko lisätietoa? Ota yhteyttä!

Palvelumuotoilun hyödyt

  • Säästää rahaa. Palvelumuotoilussa tuotteen, palvelun tai sovelluksen käyttökelpoisuutta arvioidaan kriittisesti jo aikaisessa vaiheessa, jolloin kehitystyössä voidaan keskittyä niihin seikkoihin, jotka tuottavat lisäarvoa ja joille on selkeää kysyntää.
  • Vähentää riskiä. Kun kehitystyötä tehdään loppukäyttäjiä ja asiakkaita ajatellen, todennäköisyys epäonnistumiselle on häviävän pieni. Palvelumuotoilu erottaa kehitysideoiden osalta jyvät akanoista sekä varmistaa, että lopputulos on muidenkin kuin suunnittelijoiden mieleen.
  • Rakentaa käyttäjäarvoa. Palvelumuotoilu nostaa loppukäyttäjän jalustalle, jolloin tavoitteena on luoda sellaisia palveluita, jotka luovat käyttäjille lisäarvoa.

Haluatko lukea lisää Salesforcesta? Käy lataamassa maksuton Matkaopas Salesforcen maailmaan.

Matkaopas Salesforcen maailmaan

"Sehän on vain CRM?" Väärin. Salesforce on työkalu kaikkien asiakas­kohtaamisten hallintaan ja tiedolla johtamiseen.

Ilmaisesta oppaasta voit lukea, mikä Salesforce oikeastaan on ja mikä sen merkitys on tiedolla johtamisessa, jossa varmistetaan datan avulla liike­toiminnan tavoitteiden toteutuminen.

Lataa opas täältä

Kuinka voimme auttaa?

Service Design. Palvelumuotoilu on ajattelutapa ja työkalupaketti, joka mahdollistaa palveluiden kehittämisen pelkän teknisen toteutuksen sijaan ihmis- ja käyttäjälähtöisesti. Kulutuksen siirtyminen yhä enemmän fyysisistä tuotteista palveluihin on tehnyt palvelumuotoilusta menetelmän, joka on vuosi vuodelta merkityksellisempi.

Design Sprint. Design Sprintin tavoitteena on ratkaista jokin liiketoiminnan haaste nopeutetulla aikataululla. Design Sprintin ajatuksena on rakentaa työpajatyyppisesti työskennellen toimiva prototyyppi yhteistyössä yrityksen avainhenkilöiden, asiantuntijoiden ja asiakkaiden kanssa.

Service Blueprint. Service Blueprint on helposti ymmärrettävään muotoon piirretty kuva yrityksen palvelukokonaisuudesta käsittäen esimerkiksi IT-arkkitehtuurin ja koko asiakaspolun. Service Blueprintin avulla voidaan kuvata tarkasti se, miten yritys näyttäytyy asiakkaalle polun eri vaiheissa sekä kaikki taustalla pyörivät asiat, kuten tietotekniset ratkaisut.

Double Biit CornersHaluatko lisätietoa? Ota yhteyttä!

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Miten palvelumuotoilu liittyy Salesforceen ja CRM-järjestelmiin?

Salesforcen hyödyntämisessä on lopulta kyse ihmisten käyttäytymisestä. Salesforce on palvelu siinä missä esimerkiksi Netflix tai HSL-mobiilisovellus. Sen käyttöaste riippuu siitä, kuinka paljon lisäarvoa loppukäyttäjät kokevat sen käyttämisestä saavansa. Palvelumuotoilun keinoin varmistetaan, että Salesforce-ratkaisut tuottavat työntekijöille, asiakkaille ja muille sidosryhmille mahdollisimman paljon lisäarvoa.

Tarvitseeko minun ostaa erikseen palvelumuotoiluosaamista Salesforce-projekteihin?

Käytämme palvelumuotoilun metodeja, kuten Service Blueprintiä ja Design Sprintiä kaikissa asiakasprojekteissamme, eli sitä osaamista ei tarvitse erikseen hankkia tai ostaa lisäpalveluna. Yksi meidän ehdottomista vahvuuksistamme onkin bisnesymmärryksen, teknisen osaamisen ja käyttäjälähtöisyyden yhdistäminen.

Lauri Kurki

Haluatko lisätietoa?

Lauri Kurki

Chief Commercial Officer

contact phone+358 (0)40 730 9033

contact emailetunimi.sukunimi@biit.fi

biit corner Jätä yhteydenottopyyntö

Jätä yhteydenottopyyntö oheisella lomakkeella ja olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavana arkipäivänä.