Lassi Eskola, Customer Success Manager & projektipäällikkö

Kuukauden biittiläiseksi on valittu projektipäällikkönä ja asiakkuusvastaavana häärivä Lassi Eskola, joka tunnetaan äärimmäisen rauhallisena kaverina ja pomminvarmana työkaverina.

Minkälainen tyyppi olet?

Olen melko lailla tylsä ihminen, harrastuksia ei ajoittaisen kuntoilun ja lukemisen lisäksi juuri ole. Iso perhe myös rajoittaa sitä puolta, joskin tietysti lasten mukana tulee kalenterin täytettä aivan riittämiin.

Noin yleisesti ottaen olen kiinnostunut lähes kaikesta ja kirjojen kuuntelu sekä podcastit vastaavat tiedon janoon; kuuntelen myös paljon musiikkia, suosikkityylilajeina muun muassa metalli, elektroninen musiikki ja jazz.

Miten päädyit Biitille?

Päädyin Biitille, niin kuin oikeastaan koko IT-alalle, aika vahingossa. Olen koulutustaustaltani Tuotantotalouden DI, ja diplomityön aikoihin olin erityisen kiinnostunut diplomityöni aiheesta, eli prosessitehokkuudesta.

Työn tilaajan ja tulevan monivuotisen työnantajani sekä etenkin silloisen esimieheni kanssa teimme nopean johtopäätöksen, että vaikka digitaalisissa prosesseissa olisi manuaalisia osia, niin suorin tie tehokkuuden kehittämiseen kulkee usein IT:n kautta.

Ja sillä tiellä oikeastaan olen edelleen hypittyäni eri IT:n ja konsultoinnin rooleista toisiin nyt jo reilun kymmenen vuoden ajan.

Biitille tulin myös sattumalta. Toimin aiemmalla työnantajallani pääosin ulkoisena projektipäällikkönä asiakasorganisaatioille, mutta Biitillä tarjoutui paitsi mahdollisuus soveltaa tuota osaamista myös sitoutua vahvemmin oman organisaation kehittämiseen.

Mitä teet Biitillä?

Olen ollut Biitillä vajaa 2,5 vuotta.

Projektipäällikkötaustani kautta olen käyttänyt suurimman osan ajastani asiakasprojekteissa, mutta sen lisäksi olen onnekseni saanut myös merkittävää vastuuta kaupallisesta työstä.

Aikaisemmista kokemuksistani hieman poiketen Biitillä rohkaistaan vahvasti operatiivista väkeä myymään vapaasti omaa osaamistaan. Projektipäälliköiden ja Customer Success Managereiden vastuulla on sitten asiakkuuksista huolehtiminen kokonaisuuksina.

Näiden roolien omaksuminen on auttanut minua edelleen kasvamaan ja kehittymään, mihin olen ollut erittäin tyytyväinen.

Kolme mahtavinta asiaa, joista tykkäät työssäsi eniten?

  1. Ylivoimaisena ykkösenä ihmiset! Mainostamatta liikaa sanoisin Biitillä olevan maailman paras työympäristö.
  2. Pidän organisoinnista ja siitä, että asiat kulkevat sopivilla kiskoilla. Kaoottisessa ympäristössä tämän saavuttaminen on varsin palkitsevaa.
  3. Pidän myös monipuolisuudesta ja siitä tunteesta, että omalla panoksella on konkreettinen positiivinen vaikutus asiakkaan palvelukokemukseen ja lopputuloksiin.

Mieleenpainuvin hetki Biitillä?

Näitä on todella monia, mutta erityisesti mieleen on jäänyt kollegoiden saamat kehut asiakkaalta.

Eräässä tapauksessa teimme prototyypin rajatusta ratkaisusta todella kiireellisellä aikataululla ja rajatulla budjetilla. Osaavien tekijöiden käsissä lopputulos oli niin hyvä, että asiakas hädin tuskin uskoi silmiään.

Ota yhteyttä

Kaipaatko lisätietoja? Asiantuntijamme vastaavat mielellään sinun kysymyksiisi.