Simetron sai luotua yhden näkymän kuluttaja-asiakkaisiin ja heidän omistamiin ajoneuvoihin Sales Cloudin Person Accounts -ominaisuuden avulla.
Haaste
- Simetronin asiakastieto oli siiloutunut useisiin eri lähteisiin.
- Kokonaiskuvan muodostaminen asiakkaista oli haastavaa ja jopa mahdotonta, koska asiakkaisiin liittyi monia eri viranomaisrekistereitä ja tietolähteitä.
- Simetronin tavoitteena on viestiä ja kommunikoida systemaattisesti asiakkaiden kanssa.
Ratkaisut
- Haasteisiin vastattiin rakentamalla CRM-konsepti, joka on ketterä ja taipuu moniin käyttötarkoituksiin.
- Biit implementoi Simetronille Sales Cloud -palvelun kuluttaja-asiakkaille (Person Accounts).
- Kokonaisuus sisältää useita integraatiota erilaisiin taustajärjestelmiin. Osa integraatioista on reaaliaikaisia ja osa puolestaan perustuu ajastettuihin eräajoihin.
- Järjestelmien välille rakennettiin kehittynyt ja monipuolinen logiikka tiedon rikastuttamiseksi ja ajan tasalla pitämiseksi.
- Salesforce integroitiin APSIS-työkaluun massasähköpostien lähettämiseksi ja postitusten analysoimiseksi.
- Hyundai Kaista -portaalikonsepti rakennettiin Salesforcen alustalle.
Tulokset
- Salesforce-implementoinnilla saavutettiin “yksi totuus” asiakkaista.
- Kohdennettu henkilökohtainen asiakasviestintä mahdollistettiin automaation ja integraatioiden avulla.
- Läpinäkyvyys kuluttaja-asiakkaisiin ja heidän omistamiin ajoneuvoihin parani huomattavasti.
- Simetronille tuli aiempaa parempi mahdollisuus kehittää asiakaspalvelua.
- Hanke mahdollisti ns. sosiaalisien profiilien luonnin asiakkaista, mikä parantaa entisestään asiakassuhteita ja niiden hallintaa.
Lisätietoja
Sami Takaneva
Asiakassuhdepäällikkö
Simetron Group
+358 50 3800 758
BiiT Oy
Ikla Puustinen, Partner, tel. +358 50 330 8525