Lauri Kurki, Kaupallinen johtaja

Kuukauden biittiläiseksi on valittu pohjattomasta lippiskokoelmastaan tunnettu Lauri Kurki, joka on ollut avainasemassa rakentamassa Biitistä sellaista kuin se on tänään. Kurki tunnetaan työkavereiden keskuudessa erityisesti veitsenterävistä hoksottimistaan, joiden avulla hän pystyy ratkomaan ongelman kuin ongelman salamannopeasti.

Minkälainen tyyppi Lauri on?

Olen tällainen 38-vuotias perheenisä Espoosta, joka harrastaa jäähallilla käyntiä, ikuista opiskelua ja penkkiurheilua. Myös Barolo-viinit ovat lähellä sydäntäni.

Minkälaisten mutkien kautta päädyit Biitille töihin?

Tarina alkoi oikeastaan jo silloin, kun olin vielä töissä Mercurilla konsulttina. Vaikka nautin myyjien ja myyntijohdon valmentamisesta, niin halusin vielä konkreettisemmin nähdä oman työnjälkeni käytännössä.

Mercurilla minun osuuteni päättyi aina siihen, kun asiakkaat palasivat omiin organisaatioihinsa. En siis päässyt vaikuttamaan siihen, miten uudet asiat viedään käytäntöön. Lisäksi olin myös luvannut vaimolleni, etten enää olisi tien päällä koko ajan. 

Mercurilta minut rekrytoitiin Questbackille töihin. Siellä ehdin työskennellä puolisentoista vuotta, kunnes päätin sopivan hetken tullen hypätä Biitille. Näin silloin, että Salesforce on voittava ekosysteemi.

Lisäksi minulle annettiin vapaat kädet lähteä rakentamaan sitä, mitä ja miten Biit myy. Kahdessa viikossa saimme kasaan Data Driven -tarinan, jota muuten käytämme yhä edelleen. Homma toimi niin hyvin, että kun vuoden 2017 aikana saimme neljä uutta asiakasta, niin muutosten jälkeen saimme vuoden 2018 aikana jo 42 uutta asiakasta.

Mitä teet Biitillä?

Teen Biitillä monenlaisia asioita, joista suurin osa liittyy kuitenkin tavalla tai toisella myyntiin.

Olen itse mukana monissa myyntikeisseissä sekä uusien että nykyisten asiakkaiden osalta, autan muita heidän myyntikeisseissään, kehitän uusia konsepteja sekä viime kädessä autan meidän asiakkaitamme menestymään paremmin. 

Kerro kolme mahtavinta asiaa, joista tykkäät työssäsi eniten?

  1. Kollegat. Tykkään työkavereissani erityisesti siitä draivista ja innosta, joka meidän jengillä on omaan tekemiseen ja työkavereiden sekä asiakkaiden auttamiseen. Aitous paistaa meidän ihmisten tekemisestä läpi.
  2. Asiakkaat. Asiakkaiden osalta sanon samaa. Heillä on aito halu onnistua ja myydä enemmän. He ovat valmiita käymään keskusteluja siitä, mikä voisi olla seuraava askel, jonka avulla saataisiin vielä vähän enemmän aikaiseksi. Meidän asiakkaat eivät ole myöskään lukkiutuneita omaan ajatteluun, vaan ovat aina valmiita kuuntelemaan uusia näkökulmia. Heitä voi myös haastaa, mikä tekee tästä työstä entistä mielenkiintoisempaa.
  3. Ekosysteemi. Puhun tässä kaikista Salesforcen työntekijöistä, kumppaneista ja muista sidosryhmistä.  Myös meidän talon ulkopuolella porukka on aina valmiina auttamaan, kehittymään ja jakamaan informaatiota siitä, mitä kannattaisi asiakkaiden kanssa tehdä seuraavaksi. Parhaana esimerkkinä tästä toimii tietysti Dreamforce, johon kokoontuu pitkälti toistasataatuhatta ihmistä yhdessä miettimään, mitä asioita voitaisiin tehdä paremmin.

Mikä on ollut sinulle mieleenpainuvin hetki Biitillä?

Haluan mainita useamman eri hetken. Koska olen ollut Biitin kasvutarinassa mukana niin tiiviisti, niin nostan koko meidän yrityksen näkökulmasta kaksi hetkeä. Ensimmäinen huikea hetki oli se, kun muutimme uuteen toimistoon. Olimme parissa vuodessa tuplanneet henkilöstömäärämme, emmekä enää mahtuneet vanhoihin tiloihimme. Toinen huikea hetki oli se, kun Visma osti meidät.

Mun omasta näkökulmasta ikimuistoisimpia hetkiä ovat olleet kaikki meidän Spring Break -reissut sekä ensimmäinen Dreamforce paikan päällä. Ne ovat olleet huikeita kokemuksia.

Ota yhteyttä

Kaipaatko lisätietoja? Asiantuntijamme vastaavat mielellään sinun kysymyksiisi.